25 Jun 2009

PENGALAMAN MENGANDUNG

MM..tengah best layan blog nih.. aku nk kongsi la pengalaman aku masa mengandung dulu.. mmm.. aku just buat kesimpulan la yek... pengalaman 3 bulan pertama agak teruk.. 1. MUNTAH.. aku asyik muntah.. makan muntah, makan muntah.. sampai aku takut nk makan.. kalo gi kt kedai makan, mesti cari tempat yg hujung2, yg ada tanah..yg senang nk muntah la kan.. 2. BERAIR LIUR dengan banyaknya tau.. sentiasa penuh mulut nih, sampai aku sediakan tempat utk meludah.. aku letak tisu dlm bekas.. dh penuh buang, then ganti lagi, tak selesa sangat.. tu yg payah kalo nk berjalan ke mana2 tu.. 3.TAK SIHAT BADAN... pening2, berpusing2.. takde mood.. nk bangun pun susah..selalu sangat tak gi keje.. kalo pegi pun kadang2 separuh hari dh tak tahan, kdg2 tido dlm surau... 4. JAGUNG.. ni jek makanan yg bole masuk dlm perut aku.. tak kisahla jagung rebus ke, bubur jagung ke, asalkan jagung.. yg lain takde selera langsung.. tapi lepas beranak, takde plak nk makan jagung.. 5.BAU HUBBY..takleh bau seh.. kesian hubby.. ntah, padahal dulu kalo hubby tak mandipun aku peluk, tapi masa mengandung, mandi sewangi mungkin pun, tetap busuk di hidung aku.. takleh nk tido dekat2..heee...cian hubby... 6.TAK SUKA MAKEUP.. dah tu badan tak sihat, mana nk melaram nyer.. n memang malas langsung la nk pakai lawa2.. belasah jek.. org kata kalo malas nk melawa ni anak lelaki, tapi akhirnya pompuan yg keluar..hee.


Ni la antara gambar masa mengandung.. aku GEMUK, tapi takdela gemuk sangat.. setakat 52kg jek.. teringat zaman2 bawa perut dulu. masa buat kerja, kalo gi mana2 cthnya bank kan, mesti SPECIAL.. sebab bole berurusan kt special kaunter.. or kalo beratur mana2.. mesti dorang suh kita gi dulu.. best kan.. n aku STILL DRIVE keta lagi sehingga sehari sebelum bersalin.. ganas tak?.. nasib baik masa tu dh dapat keta saga, auto.. (kancil dh jual), sebabnya masa aku bawak viva k.yam, tak muat perut daa.. yg bagusnya aku nih, sehari sebelum bersalin tu aku still KERJA.. huyoo.. pekerja cemerlang nih.. hehe.. n bila bercakap pasal BAJU, ada uniform.. takleh nk pakai baju kecik2 dah, seluar kena beli yg baru, yg size besar.. n aku pi kutip baju2 kakak2ku yg dolu2.. aku pakai gi opis lagi, ada yg kain cotton, berzaman punyer baju.. ihik.. tapi aku pakai jugak, ok apa.. adalah yg baru aku beli..tapi skang sume masuk storla..pakai balik bila nk mengandung lagi.. mengandung lagi?.. bila?..heee...tungguuu la...insya Allah kalo ada rezeki lagi...tak merancang.. kalo ada alhamdulillah.. kaloo takde pun tetap alhamdulillah ;-)
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com