10 Jun 2009

FEB 2009 - Yahoo!360

GELAK KETAWA..
Seronok tengok gambar dia kt atas. Sempat aku snap gambar dia, masa dia tengah gelak. comel sangat... geramnyer...dia ni memang suka gelak n senyum, manis jer..macam Ummi nyer jugak la.. ihik..

BESOK..18.02.2009 genapla my cute baby IRA 3 bulan..n besok jugak aku kena bawa dia ke klinik utk check up monthly..aku amik cutila nk uruskan dia. Nasib baik pejabat aku ni sesangat mudah nak amik cuti. So takde probs la..cuma my hubby payah sket nk dapat cuti. Susah jugak kalo nk gi klinik sengsorang kan..aku tak penah lagi la gi sorang2, paling tak mesti ada org teman.. mcm sebelum ni kakak aku teman, tapi dia dh balik kampung..so my hubby have to accompany me la..

SEMALAM dan HARINI.. aku terpaksa bawa Ira datang opis. Huhuhhu...have to..sebab Mak Jah dia sakit lak, takleh bangun. Tapi alhamdulillah, Allah permudahkan.. Ira tak meragam pun, seperti hari2 lain jugak..dia buat mcm dok kat rumah, cuma takde TV. Kat opis ni ada radio jek. Dia tak merengek pun. Aku still leh buat keje even baby ada..baik anak Ummi ni...

MINGGU LEPAS...ni yg best nk citer ni..masa tu pada 08.02.09, kakak aku dari Trg datang.. dorang nk hantar anak buah aku masuk MRSM Jasin, Melaka, dia dapat 8A masa PMR haritu..bangga tul dgn dia nih. Sume yg datang : Mak, Mimah, K.Nah, Abg Ripin, Ajang, Idah, Afik n K.Yam = 8 orang dari Trg. Besoknyer, hubby aku gi amik family Palong plak dari LCCT airport. Dorang sume baru balik dari Labuan, gi tengok kakak ipar aku bersalin. Dia dapat baby girl jugak. So gang Palong : Mak, Abah, ANi, Zura, Apan n Afik = 6 orang. Haa... bayangkan 14 org campur aku n hubby tu berada kat umah aku yg kecik tu. huhuhu..padat dan sendat.. heheh.. n haritu jugak la orang datang pasang grill..mmg bz giler rumah aku...n kesian dgn keadaan yg tak berapa sempurna tu, kawan aku datang melawat, tengok si kecik tu hah. Kesian dia ek..terpaksa la berasak-asak dlm rumah tu..tapi apa2 pun aku suka rumah aku sibuk camtu.. maknanya sentiasa ada tetamu..kalo ramai tetamu ni murah rezeki, orang kata la..hope so.
Monday February 16, 2009 - 07:34pm


SEBUAH SENYUMAN..
Pada hari ni 3.2.09 umur my baby, si IRA dah 2 bulan lebih dah...18.02.09 akan genap umur dia 3 bulan.. seronok dok main dgn dia..heee..

Yang bahagianya.. my girl ni seorang yg sangat baik.. diam jek..tak banyak kerenah, tak nangis2... semuanya smooth jek. kalo nangis pun bila lapar.. n dia ni asyik tidoooo jek keje dia. masa mandi diam jek..redha jek apa org buat kat dia...so far, ok la nk jaga dia..takde la bersengkang mata sangat. kalo dulu masa bulan pertama dia bangun jugak kul 3 pagi utk minum susu, tapi skang kul 5 or 6 pagi baru bangun utk minum.

Yang lagi bahagia kan, masa bulan pertama dia dh pandai senyum..mcm pandai2 jek tengok orang..n masa umur baru nk masuk 2 bulan, dah rancak berborak, suka tegur orang n senyum2 then gelak. ishhh...pandai betul, patutla sume orang geram kat dia..nenek, atuk, tok dll geram sangat kt dia.. ingin aje digigit kalo bolee... aku sendirik sebagai mak dia, geram betul...eeee....comel sangat bila dia senyum..(mcm ummi dia ler...ihik..). skang ni gelak dh kuar dah sikit2 suara dia. dlm tidur pun bole ngigau gelak. apa yg lucu sangat tak tahulah.. n pagi2, bukak jek mata..dia akan senyum bila ditegur... bahagia sangat tengok dia cmtu...

Yang seronoknyer bila aku dapat bagi susu kat dia. Bahagia sangat bila time dia nyonyot.. n yg laagi best lepas dia minum kan, bole dia senyum kat aku...seronok la tu dia dh kenyang.. kekadang tu bila aku riba dia, n aku suka tenung dia lelama..then dia senyum jek kat aku. memang kuat senyum tulla dia ni.. baguslah..tenang jek orang tengok kan...

Yang lagi seronok skang ni aku dh ada teman kt rumah. Kalo hubby aku banyak keje luar, aku dh ada teman malam2 kt umah, tak sunyi lagi.. dok layan berborak dgn dia, seronok betul walaupun aku tak paham apa yg dia cakap..heee..layaaannn....
Tuesday February 3, 2009 - 12:44am
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com