29 Jun 2009

6 BULAN BF

Alhamdulillah..sekarang dh masuk bulan ke 7 aku fully breastfeed anak aku.. well, dengan itu bermakna aku telah berjaya mencapai target pertama ku untuk fully bf selama 6 bulan.. so TAHNIAH diucapkan kepada Ummi Syakira Faiz.. timakaseh..! timakaseh..! heee... so lepas ni kena capai target kedua lak.. 1 tahun fully bf..

So far so good, susu masih bole dibekalkan setakat ni. And ditambah plak skang ni Ira suka makan. Setakat ni aku bagi dia makan Beras + Susu, Beras Merah, Beras + Buah-buahan..sumenya produk Nestle.. Sume Ira suka kecuali beras merah tu dia kurang sket.. Mula2 aku bagi makan sekali jek sehari.. tapi lately dia dh tak cukup makan, so aku kasi 2 kali sehari. Tengahari masa kt taska sekali, then balik rumah aku bagi lagi sekali dlm kul 7 mlm camtu beserta dengan ubat dia. Yg kelakar semalam leh dia nangis2 tak cukup makan.. hee.. kuat makan gak anak aku nih.. mcm Ummi dia ker?.. aku biasanyer bekalkan makanan dia tu dlm bekas makanan yg ada 3 compartment. ala.. bekas letak susu yg terus leh tuang tu.. bukak penutup then terus tuang isi dia.. biasanya aku siapkan 1 compartment utk 1 kali makan.. tapi semalam Ira habiskan 2 compartment tu sekali makan.. huyoo.. ganas.. ganas.. banyak tu.. 1 tu dlm 2 sudu (sudu susu anmum tu).. means sekali makan semalam 4 sudu.. balik jek aku tak kasi makan, sebab dia pun baru lepas nyusu (sebabnya dia masih jeluak kuar susu).. bagi makan ubat jek, then dia tido dgn nyenyaknya.. hee.. anak Ummi ni.. kuat makan rupanya.. montel2 comel takpe.. jgn terlebih montel yek.. caayang dia... mmmuahhh..

Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com