21 Jun 2009

JATUH KATIL...

heee..ni citer kelakar nih..bukan aku laa..anak comel aku tu hah.. semalam.. tanggal 21.06.09 first time Ira jatuh katil.. cian dier..cmni citer dia..biasanya Ira akan tido di tengah2 antara aku n hubby..tapi my hubby masuk bilik lambat (tertido kt luar), dlm kul 4 pagi kot, so dia just menempek kt sebelah aku jek la.. jadinya Ira tidur di bahagian tepi katil. dlm kul 6.00 pagi camtu, aku terdengar... eerkkkk!!!..laa.. aku tengok kepala anak aku dh jatuh kt bawah celah katil tu.. badan dia still kt atas lagi.. terkejut kami berdua, sepantas kilat aku bangun angkat dia..nasib baik la kt celah katil tu ada bantal golek.. n nasib baik tak jatuh bawah..just kepala jek

lepas tu aku sambung tido lagi, mengantuk sangat.. biasanya aku bangun 6.30 pagi...then dlm dok aku jaga dia tu.. dlm hati berkata..' tak jatuh dah ni, aku jaga'..tapi mata aku bukak tutup bukak tutup..masih lalok.. Ira memang taknak tido dah...dia dok main2...tiba2...aku terkejut kali kedua...eerrrkkk!!! kali kedua dia menjerit.. heee... kali ni dgn badan2 dia dh masuk celah katil tu..sib baik bantal golek tu penyelamat...hee.. kesian si comel I tu... tapi dia tak nangis, sekadar menjerit bagitau Ummi dia yg dia jatuh katil.. :-)

Lain kali Ummi tak bagi dah Ira tidur tepi sekali yek..kena dok tengah2 dah..sebab dh makin besar, dh makin pandai bergolek2 masa tidur pun..ingatkan masa dia main jek.. huisshh..kalo main.. letak seminit kat hujung sini kan.. tengok sekali lagi mesti dok sebelah nun sana.. heee... bergolek2 dia.. tapi aku seronok tengok dia.. lagi2 skang ni dia dh pandai duduk.. nk duduk saja.. kalo baring, menjerit marah...anak Ummi..! anak Ummi..
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com