10 Jun 2009

JUN 2008 - Yahoo!360

4 BULAN DAH..

Mmm...harini dah genap perut aku mencapai usia 4 bulan 2 minggu...hee..dh buncit dah... alhamdulillah, morning sickness beransur-ansur pergi. cuma lately aku ni demam malam. dh pegi check ngan doktor, dia kata ada kuman mungkin dari selsema aku. aku kan ada resdung, sebab tu kalo malam jek rasa nk demam. bukan rasa,actually demam la..badan panas, lemah jek.. then apa lagi selalu masuk tido awal la..tapi paginya ok jek...

Yang nk dikongsi di sini, adalah berita gembira..di mana kakak iparku..yg dh 3 tahun kahwin, akhirnya mendapat berita gembira jugak. dia pun mengandung jugak, dh 6 minggu masa dia dapat tahu tu.. terkena aura aku kot..heee..sakan la mertua aku yek..anak n menantu mengandung serentak... alhamdulillah.

Aku, insya Allah due bulan Nov hujung tahun ni, Along plak bulan Feb tahun depan..so anak kami tak sama tahun walaupun beza kami 2 bulan jek..aku dapat agak mak n abah sengih jek menanti cucu2 nya lahir nanti... :-).. harap dua2 selamat..Amin

Cuma apa yg beza nya, aku kena morning sickness teruk sedangkan Along takde apa2 pun.. (setakat ni la) relax jek..yerla..kami kan lain2 mak..mak mertua aku tu memang takde kena morning sickness pun...tapi mak aku memang ada...dlm 11 anaknya, mcm2 la dapat..ada yg ok, ada yg sampai sebulan lembik, takleh bangun...
Wednesday June 25, 2008 - 01:08am

CITER APA EK

Pada tanggal 10 June 2008 yang lepas, 2 anak buah aku dapat masuk matrikulasi Universiti Islam Malaysia. Tahniah buat Uda & Pipah. Dua2 anak buah aku ni saiznya besar drp Che Sue nya..ish..ish.. gembira la kedua pihak keluarga, yerla anak pertama masuk U. So kami beramai-ramai hantar 2 orang tu ke Nilai, Pusat Asasi IIUM.

So 3 hari tu berkampung la sume orang kat umah aku, termasukla my mom. Sampai juga akhirnya dia kt umah aku..seronok sangat..kalo nk dikira, family abang sulong datang 5 orang, family abang second 6 orang tambah lagi mak n 2 org akak aku yg bujang...so jumlahnya 13 orang. campur aku n hubby..15 orang sumenya.. bayangkan macamane pack umah aku tuh..hehehe...sampaikan kami borak dekat dapur la..tapi seronok sangat..but anyway thanks to my hubby sebab faham keadaan kami yg sememangnya anak-beranak ramai... hehehe...

Penat gakla 3 hari tu, jadi driver dorang..first day sume just rehat jek kt umah, kami mandi kolam ramai2..then second day kami gi tengok umah sewa Pok Ali kat Bukit Beruntung...tarak untung maa kat situ...penat gilerss nak nyampai..huhuu..tobat lainkali taknak pegi dah..then hari ketiga hantar bebudak tu masuk U. lepas tu family Pok Long terus balik cuma family Pok ALi yg tinggal. Lepas singgah kt Nilai 3 tu, dh penat kami berehat kt Sungai tekala plak. memang pack la jadual aku...

Seronok sangat, harap2 dorang datang lagi la kt umah aku ni. setakat ni yg dh datang family Pok ALim, Pok Long, Pok ALi, K.Ani, Mimah n of coz Che Yam jek..yg lain belum lagi...bila lagi dorang nk sampai Kajang ni?..K.nah, Che Ngoh, Pok Jak n Imie...
Wednesday June 25, 2008 - 12:49am
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com