08 Jun 2009

PENAT SEH...

hi semua... penat lagi nih..semalam baru balik dr Trg.. kul 2 pagi baru sampai umah. ni aku nk buat sikit diari selama aku di kampung..

04.06.09 Khamis - aku amik separuh hari kerja. hubby hantar kerja sebab dia cuti, ada interview. anak buah aku, Siti nk balik sama, dia datang dr PJ terus ke opis aku. dalam kul 1.45 am hubby amik aku n Siti terus balik rumah. Balik packing n mandi2..terus gerak. masa tu dh kul 4 ptg dah. sampai KL kena singgah Kg. Baru plak, nk amik K. Yam plak. n kt situ gak jumpa Ani, adik ipar aku pass surat dia n amik MC K. Yam..bonet keta penuh.. dgnbrg2 kawin Imie.. then perjalanan terus bermula ke Kuala Besut. kami makan kt Raub dekat Tofat tu, then kami tido dgn nyenyaknya di Hentian Gua Musang. rasanya dlm 1 jam lebih, keletihan..aku gilir2 bawak keta ngan hubby..Mlm ni jugak abang aku, Imie nikah.. kata dornag 3 kali lafaz, tapi yg salahnya bukan pengantin, tapi bapaknya sebagai wali.. yang tersasul sampai 3 kali.. yerla anak tunggal la katakan..tak penah lagi nikahkan anak..hee.. kelakar.. abang aku relax jek..so tahniah buat abang aku, akhirnya dapat gak title seorang Suami..

05.06.09 Jumaat akhirnya kul 5 pagi kami sampai dengan selamatnya di Besut. balik jek terus tido la.. tapi Ira plak tak nak tido, main jek dia..seronok jumpa Tok dia kot..so pagi Jumaat ni kami dh sibuk2 nk siapkan hantaran yg nk bawak..lepas solat Jumaat, dgn kelam kabutnya kami bersiap nk ke majlis. kul 3 lebih baru sampai kt Selising..kami sume pakai baju tema oren..sedondon gitu..tapi ni haa.. bab ni banyak citer nih..tapi malas la aku nk huraikan 1 persatu, kesimpulannya kami semua tak berpuas hati dengan cara n layanan pihak perempuan. balik jek sume dok bercerita pasal ketidakpuasan hati.. mengumpat la tuh..heee..aku cuma bersyukur sebab masa kenduri aku dulu semuanya berjalan lancar dn semuanya berpuashati..alhamdulillah.. setle jek majlis kami tinggalkan pengantin lelaki kt situ..n kami pulang dgn keletihan dn ketidakpuasan hati..huh

06.06.09 Sabtu pagi ni plak sesi membuat kerja2 kenduri pihak kami plak.. paginya pengantin sampai.. sorang diri jek, dia dtg nk tolong2 buat kerja la.. khemah dh dipasang mlm tadi, so skang siapkan tempat utk tetamu makan.. aku plak pagi2 dok siapkan bilik pengantin dn pelamin.. itulah kerja aku, kelebihan aku memang kt situ.. bab2 menghias.. Ira seronok dok main dgn sepupu2 dia, tak nangis pun, asyik gelak ..sume orang suka nk main dgn dia.. sume org pun geram tengok dia..heee. mlm tadi aku tido bilik pengantin, fo rthe last.. sebab lepas ni kalo bali kg, mesti pengantin baru tido situ..huhu.. Ira dh takde billik dah..

07.06.09 Ahad so kenduri pihak kami pun start..awal pagi lagi dh ramai yg dtg.. meriah jugak la.. tak menang tangan sume nya.. yg best nyer.. kali ni takde tukang masak import.. sume sdn bhd.. kami sekeluarga memasak.. tapi sedapp... memang lepas ni bole buat catering la.. sume adik beradik ambil bahagia dari yg menyambut tetamu sampai la yg cuci pinggang mangkuk.. seronok ramai2 bekerjasama.. yerla dh lama kami tak bersama2, nk harapkan raya jek la kan.. mmg banyak kenangan manis..mlm ya for d first time aku tido kt luar.. huhu.. bergelimpangan kt luar ramai2.. mcm askar kena tembak daa.. hahah

08.06.09 Isnin masa ni aku dh bersiap2 packing nk balik kampung, sumbat sume baju busuk.. yerla mana nk membasuhnya.. asyik berpusing jek mesin tu, tak berhenti.. yg sempat basuh pun lampin Ira, sebab pakai yg tu jek..so kena basuh la kalo nk pakai lagi.. hubby ajak gi pasar tani dulu, shopping2.. okla kami pegi.. dapatla 2 pasang baju ira, mlm sebelum dh 2 pasang.. yerla murah.. mana nk dapat yek.. bantal Ira pun ada.. balik2 dh kul 12 tghari, Ira plak buat kuih.. n aku terus mandikan dia n bagi n makan.. then aku plak nk makan pulak.. akhirnya kul 2 kami bertolak balik.. tu yg sampai lambat pagi nih.. perjalanan yg amat panjang.. dgn banyaknya kereta..heran plak aku dorang ni cuti mcm aku jugak ker.. kan hari ni hari Isnin, tapi ramai jugak kenderaan kt jln raya.. so lagi melambatkan perjalanan.. K. Yam tak ikut sekali balik ni sebab dia nk sambung MC lagi, so kami balik berempat jek la

Utk kenduri ni aku ucapkan tahniah kepada sume kakitangan Mak Limah sekeluarga..Inilah anggota yg bertungkus lumus memeriahkan majlis Mak, Pok Long, Mok Long, Mustaqim, Mahbub, Piqah, Abg Jali, Mok Indong, Kak Long, Eri, Kak Lang, Syahmi, K. Nah, Pok Ping, Ayie, Apih, Itie, Ajang, Epa, Idah, Afiq, Che Ngoh, Pok Usop, Arif, Meeyo, Anis, K. Yam, Abg Alim, Che Ani, Ajim, Abg Jak, Che Nor, Along, Adda, Amir, Alif, Eisya, Kak Ani, Pok Him, Rasydan, Aina, Eyie, Ayu, Mimah, Imie, Che Sue, Pok Su n Ira...11 adik beradik..8 ipar duai (tambah Che Hah jadi 9 laa).. 30 anak buah becoming lagi sorang, ank Pok Alim..(Pipah n Uda takde sebab kt UIAM nilai..) soo total kaum keluarga Mak Limah setakat ni adalah 50 org..so banyangkan betapa sesak nya rumah kami , nasib baik dh ramai yg balik menetap kt kampung, so adala ruang utk yg dokjauh2 mcm aku nih..n tak lupa jugak almost welcome to Che Hah, a new anggota keluarga kami.. welcome..so ahli keluarga kami dah menjadi 51 org.. Nanti aku pastekan gambar kenduri yek, masih dlm kamera lagi laa..

Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com