14 Jun 2009

KERJA RUMAH

Boringnyer..sejuk plak kt opis harini...mengantuk, penat sume ada..malas plak nk buat kerja.. semalam pulang dari Perak, ingatkan nk rehat2 kt umah..tapi sampai Kajang, hubby nk jumpa kawan dia pulak, so aku ikut sekali sebab nk lunch sekali..then berlarutan plak ..pegi survey kitchen cabinet..sempat plak beli tv rack n katil.. malam kul 8 baru sampai umah...huhhh... start bukak pntu jek, terus terpikir mcm2 nk buat, nk buat itu, nk buat ini.. mcm tak menang tangan.. tp aku relax dulu, amik masa aku sendirik.. aku tidokan Ira dulu (menyusu sambil tido..dgn aku2 sekali..hehe)..then bangun balik dlm kul 11pm lebih dah..tung tang..tung tang..aku settle kerja2 rumah dlm 1pagi lebih..hubby, Ira n adik ipar (baru dtg semalam) dh nyenyak tido.. aku jugak yg kepenatan..terpaksa mandi setelah settle kerja2, aku ni takleh sket kalo badan melekit nt takleh tido.. sekadar basahkan badan, bukan mandi betul pun...barula aku melelapkan mata...

korang jgn tak tahu kerja rumah ni bukan senang nk uruskan tau..so sesapa yg nk bergelar isteri tu kena bersedia la dgn tanggungjawab baru ni yek, bukan setakat nk jaga husband n anak, rumah pun nk kena jaga beb.. Rumahku Syurgaku...so rumah nk kena selesa n tenang.. balik kerja nk lepaskan tekanan n kepenatan.. so kediaman mestilah bersih dn selesa dan aman..

tu pasal kalo aku ckp nk masuk tido dah kt hubby, mesti hubby heran pasal apa aku tak masuk2 bilik... mana tak nya..masa tu lah teringat..susu ira tak pam lagi, baju ira utk taska besok lum pack lagi, lampin ira nk kena sidai, rumah tadi bersepah dgn rambut nk kena sapu, tepon hubby tak caj lagi, kertas2 atas meja nk kena kemas nt hubby ty aku jugak, meja makan tadi bersepah nk kena kemas, periuk nasi nk kena rendam nt basi n berbau busuk plak, kain kt belakang nk kena angkat, nk kena lipat sebab baju baru nk kena sidai..itu ini dan itu dan ini...macam2 terpikir sebelum tido..

aku ni jenis yg perfectionist sket, tak suka rumah tunggang langgang..mahu semuanya terletak pada tempat yg betul..remote control tv & astro kenalah kt rak dia, surat2 kena la dlm bekas surat dia, kasut2 nk kena atas rak kasut bukan bersepah kt luar rumah tu, botol2 ira nk kena cuci sebab setiap hari nk guna (curiga dgn org taska basuh sebab balik still bau), baju yg sidai kena ikut aturan dia, yg kecik kena di sebelah depan sebab kt bawahnya ada baju lagi, yg jenis berat mcm jeans sebelah belakang supaya cepat kering, pinggan mangkuk plak yg kering kenalah simpan kt rak dia sebab nt yg baru basuh nk letak plak xdela basah sumenya, baju nkkena hang ikut almarinya, baju yg dh basuh yg nk basuh yg nk dilipat kena berada dlm bakul lain2, jgn dicampur, tuala nk kena sidai di tempat sidaian supaya cepat kering dn tak berbau..bla bla bla..

kalo aku nk perincikan kt sini..banyak wei..haa..banyak kan?..so patutla aku masuk tido sentiasa lewat..ke sana ke mari buat itu buat ini.. tapi apa2 pun aku enjoy buat semua tu, no pressure..sebab aku suka buat rumah ku seperti syurgaku..cuma kekadang tertekan jugak jika ada org yg tidak mengikut aturan..okla..nk balik dah..nk kena amik my lovely princess Ira..bye
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com