10 Jun 2009

APR 2007 - Yahoo!360

KENANGAN ZAMAN SEKOLAH..

kembali mengimbau kenangan zaman persekolahan.....

Darjah 1 - masa ni yg paling aku ingat cikgu kelsom..dia ni cikgu utk kelas aku..dia ni garang giler..dia suka cubit budak sampai terkencing beb..n kdg2 lempar/buang jek buku student yg tak buat ikut arahan dia..tp yg best nye aku student yg paling dia syg..tk penah cubit even marah pun..mana tak tiap2 kali peksa aku paling tinggi markah..dpt no.1 lak tu..hehe.. bangganyer..

Darjah 2 - still pencapaian yg sama..dpt No.1 jugak..kenangan..m..tka bape ingat la..oo..masa ni dh start RMT..Rancangan Makanan Tambahan..makan free utk sarapan n tengahari...ingat lagi ada kad merah jambu tu...gi tunjuk jek..dpt makanan..aku ni dr keluarga susah sket sebab tu dapat merasa.. :-)

Darjah 3 : masih mengekalkan kejuaraan No.1..tp kalo sukan aku tak bape aktif sgt..rumah Biru..tak banyak main sangat masa sukan sekolah...

Darjah 4 : Still No.1..masa ni dh start menceburi diri dalam bidang muzik..masuk Pancaragam sekolah..masa tu aku main 'pianika' (ntah betul ntah tidak nama dia)..seingat aku la..alah..yg tiup ngan mulut n tekan pakai jari tu...kalo recoder tu aku dh expert..n 1 lagi kebolehan aku, aku pandai main keyboard..masuk pertandingan solo...best la masa tu.. pancaragam pun banyak buat show..cuma aku terkilan masa aku gi audition nasyid..tak dapat beb..sebab cikgu kata suara aku mcm Raja Ema..mm..skang..kalo la cikgu Rusli tu ada lagi, nk aja aku ajak dia gi karaoke..hehe..ratu karaoke ni..jgn main2 skang..heh...

Darjah 5 : Kalo dlm akademik aku dh ada pesaing..Da budak baru dari Kuala Trg. Bila aku no.1 dia No.2, n bila aku No.2 dia dpt No.1 dlm kelas..tergugat sket la..n masa ni aku masuk Gimrama plak..bukan gimnastik tu..Bersenam berirama..dari darjah 4 lagi sebenarnya aku masuk..latihan dia..mak aih..dari kul 3 smpai 6 ptg..terpacak kt padang sekolah tu..masa matahari terpacak atas kepala..tiap2 hari plak tuh.. apa lagi..muka aku pun dh hitam masa tu..tp still glamer lagi la..tido pun sampai mimipi gimrama seh..tp berbaloi la latihan tu sebab kami juara dia antara sekolah2 kt trg tu..heh..masuk paper beb..yg best aku kn kecik, so kalo buat apa2 binaan..pasti aku akan naik dok atas sekali..hehe...best bangat...

Darjah 6 : Evolusi ke alam remaja..masa nih paling glamer, aku la..sape lagi..hehhe..Kelas 6.1 (kelas pandai la ni)..n No.1 gak..gang aku masa tu 2 pompuan Ja, Da n 2 laki Ham, Kery..Kery ni budak baru..dari Johor..masa tu paling hensem kt sekolah la..fullamak...masa ni la aku dh pandai bercintan-cintun nih...dia juga pesaing aku dlm akademik..kiranya cinta kami tak mengabaikan pelajaran la..waahh..caya gitu..hehe..masa ni indah sangat..banyak kenangan manis bersama dia nih...(dahsyat tak aku..masa ni pun dh pandai bercinta) dia pun masuk gimrama, so hari2 jumpe..balas2 surat..kami couple la masa tu..tapi sekali kantoi dgn cikgu daa.. hehe..terpaksa putuskan hubungan secara paksa..tp lepas tu kami still kawan baik.. sampai la saat ini...yup smpai saat ini..he my best fren..lama kami kawan..(cuma takde rezeki jadi couple jek)..hehe..

Form 1 - 3 : Aku dh start dok asrama..di MRSM PT..sedih gak 1st time berjauhan dgn family..tp aku ni ok jek bila dh seronok..kt sini aku ada gang jugak..4 dara : Sarah, Sally, Syaf n aku,Jamie...nama kami NJS2..gang yg agak ayu la..hee..mcm2 la kan..budak2..yg best nyer..mula2 masuk sekolah ni..kami takde asrama betul2..yg ada rumah teres yg dijadikan asrama..so 1 rumah ada 3 bilik..1 bilik ada 4 orang..aku dok umah nama Alamanda..mcm2 perangai ada kt situ..yg tak suka mandi, yg suka melalak, yg suka ketawa terbahak2..bestnyer zaman2 dulu..n lepas asrama baru dh siap kami pindah dok sana plak, jadi pioneer..masa ni aku dh mula terlibat dalam Tarian Tradisional..banyak gak buat show...kt hotel lagi..tp pakai tudung tau..bole imagine tak?..tp i tetap mantain cute..heheh

Form 4-5 : Masa ni aku pindah kt MRSM KT plak..masa ni paling best kot..yerla dh jadi senior..hehe..aku masa ni dh tunjuk belang aku..jadi gangster kt sekolah..kenakan budak junior..hehhe..sampai kitorang yg senior ni kena panggil kt bilik sejuk..(bilik hukuman la tuh) hehe..dn masa ni aku dapat pakwe pun gangster gak..banyak kali la dating... wahh..dh pandai dating ni..isyhh..yg dahsyat tu kami ada 2 couple la..naik tangki sekolah..dok kt atas..dok borak2 jek..tak buat apa pun..huishh..nasib baik pak guard tak nampak kitorang..kalo nmpk mmg la..tp kalo pun dia nmpk pun mgkin dia ingat hantu..yela sape yg berani naik tangki pukul 2 pagi..hehhehe...then masa ni gak aku banyak kena panggil dlm bilik sejuk tu..kena tangkap dating la..ponteng prep la..buli junior la.. hehe.. korang tengok jek i ni kecik..tp gangster beb..

Matrikulasi : KMKN...mm..kt sini aku dipanggil gang Budok Kecik..mmg kami 4 dara pingitan genit2 sume..Aku(Trg), Hanie(KL), Mc'Na(Kel) n Norlie(Johor)..cute2 sume..yg ni lagi best..yerla..dok jauh kt Kedah..baru kenal negeri orang..so banyak tempat la kitorang suka pegi..kalo beli baju pun beli sama jek 4 org..ada lagi baju tido yg seksi itu smpai sekarang aku pakai..means aku still kecik mcm dulu..n still comel..heheh..3 gang aku yg lain sume dh kawin..dh ada anak pun..tinggal aku jek lagi yg masih jd tunangan org..tp dh dekat dh nk tamatkan zaman bujang nih..masa ni aku punyer study not bad..kira org pandai gakla..dpt 3 pointer jek..hehhe..angkat bakul sendirik beb..time ni aku mula aktif main ping pong..wakili kolej aku..dahsyat gak la kalo smash..hehe

Universiti : UUM sintok tetap jadi kenangan abadi..selama 3 tahun..banyak perkara aku belajar..ttg mcm2 perkara..banyak bagi aku pengalaman pahit dan manis..mengajar aku berdikari..kt sini aku gang pompuan gak..masa ni aku antara anti laki la..sebab masa ni aku dh putus cinta..n tutup hatiku untuk mana2 lelaki..so selama 3 tahun kt sini, aku takde pakwe pun..mesti korang tak caya kan..yerla aku yg cute miut nih takde pakwe..heh..dan kalo bab2 mengutuk org yg bercouple.. akula No.1..(padahal dlm hati jeles..heee)..kat sini aku aktif lagi main ping pong..n aktif jugak Tarian Tradisional..kalo ada majlis kt mana2 kolej kediaman.. kumpulan Tarian akula dipanggil...

mmm...terasa terubat kerinduan bila aku kenang kembali nostalgia lama..yerla..skang asyik tensen ngan keje kan..so sesekali mengimbau kenangan lama..apa salahnya...tapi aku lebih bahagia sekarang kerana aku dh mealui satu transformasi yg amat ketara dlm hidup aku..aku tak menyesali dgn kisah lama ku..tetapi aku jadikan ia sebagai sebahagian lipatan sejarah hidupku..yg baik aku jadikan panduan, yg buruk jadikan sempadan..huhhh...dah kering idea dah..kla...dh dekat kul 5 dah..30minit lagi habis waktu pejabat..hahaha...berjaya gak aku habiskan karangan ni..hahahhaa...going back home..yea..! yea..!
Tuesday April 24, 2007 - 01:57am

IKLAN..














Kita minum dulu..
Tuesday April 10, 2007 - 01:31am



MY LOVELY OLDER SISTER


mm..this is my lovely sister...yg ke bapa ek..m..dia anak ke 9 dari 11..kakakku yg ke 5..dia just dok kampung..tp skang dh ada bizness menjahit..kencang gak la...aku berterima kasih sangat kat dia sebab dia jek yg sanggup korbankan masa remaja dia..dgn menjaga mak aku di kampung.. kalo takde dia..tak tahu la macamane..so to my sister..hope u alwaiz happy in ur life ever after...luv u..
Tuesday April 10, 2007 - 12:41am






GILA-GILA REMAJA

korang ingat tak lagu kt bawah ni...aku suka lagu ni...lagu ni dlm citer gila-gila remaja... layan....aku pun terasa nk pakai motor la..

Ku jejak jalan yang berliku..Membara jiwaku memburu impian..Kurenang lautan gelora..Biarpun tersadai di hujung dunia..Akan kurempuh segala rintangan..Biarpun rebah kubangun sendiri..Akanku genggam biarpun hitam..Menjadi milikku..Ku mula dengan langkah ini.. Menuju sinaran yang abadi..
Tuesday April 10, 2007 - 12:10am
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com