02 Jun 2009

Makan Besar

Hari Ahad lepas,otw balik dari kampung Palong, aku, hubby, Ira & Pak Teh Ira dh kelaparan sesangat. Balik hujan plak ditambah dgn jem. Dan aku teringin plak nk makan besar, so kami pilih makan ikan bakar kt Yankies Hut, Bangi. Lagipun aku kan baru dapat gaji, so bole lah belanja dorang.. sekali sekala apa salahnya. Dah lama aku tak ke Yankies Hut tu..best giler makan.. Tempat selesa, siap ada tilam utk Ira tu. Kami pilih tempat yg makan bersila, meja jepun tu.. yang kelakar tu, semua dh kelaparan.. makan sampai 2 mangkuk nasi. Padahal 3 orang jek. Aku order ikan bakar rempah, tomyam campur, daging masak merah, sayur kailan ikan masin. Perghh..sangat best rasa dia. Toilet dia plak wah.. wangi n bersih sangat.. Seronok betul aku.. bahagia jek.. Aku leh bagi 5 bintang kt restoran nih.. even dia dok dalam hutan rimba.. tapi marvellous..!! Si Ira..makan apa?..nyonyot la dengan pacifier dia tu..hahaha..

Dan semalam plak turn abang plak belanja. Kebetulan motor abang rosak, so aku terpaksa gi amik abang kt Cyberjaya, bawak sekali la Zura & Apan. Dah sampai sana, masing2 dh lapar..so abang syorkan makan makanan Arab.. so kami ke Restoran Barakah, dekat jek ngan opis abang. Makan Arab la..order Chicken & Lamb Khabshah..bole tahan la.. sup dia bau kambing sesangat tapi sedap. Ayam & daging dia tu sesangat la lembutnyer, cmne dia masak pun tak tahu la.. Actually owner dia ni orang Arab tapi wife dia melayu. So bila dh dapat kerakyatan Malaysia, baru dia leh buka restoran. Ramai jugak yg datang makan, org melayu ada, Cina pun ada. And lastly aku ada order arabic Coffee..nak rasalah kononnya.Pergh..bila aku rasa..eee...rasa dia macam kita minum air halia.. sekali teguk jek. Balance dia abang habiskan...hehe



Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com