03 Jun 2009

JUNE 2006-Yahoo! 360

Tadi aku bukak yahoo email, blog aku dlm Yahoo!360 akan ditutup. Last 13 Julai 2009. Lepas ni dh takleh bukak, so aku terlebih rajin harini..aku forwardkan ke dlm blog ni. Sayangla..aku menulis dulu melalui pengalaman dan kenangan..so for the first aku forward sikit2 by month...

SITI NURHALIZA
aku nak kongsi siapa artis kesayangan aku dengan kalian semua..aku memang minat sangat dgn Siti Nurhaliza ni..semua kawan aku tahu..even family aku pun..sume lagu aku hafal..& dh banyak kali gak la aku bersemuka dengan dia..memang comel..macam aku...heheh..tapi aku bukan ikut kebanyakan orang nk minat dia nih.. aku minat dia dari mula2 dia masuk HMI lagi..aku dh agak dh..budak ni mesti meletup satu hari nnti..aku masih ingat lagi..minggu tu dlm HMI..dia bawa lagu Ziana Zain, "Kemelut di Muara Kasih", tapi kalah kat sorang budak yg suara mirip Ning Baizura..tapi at the end untuk separuh akhir, dia dipilih balik oleh juri di antara peserta yg tak menang..tup..tup..jadi juara..so dari situ aku mengenalinya..sampai sekarang..aku suka dengan cara dia, pendirian dia..aku ikuti perubahan dia dan dia skang makin matang..pemikirannya, perlaksanaannya..dia mmg ada target dlm hidup..kita leh nmpak perkembangan dia..dari seorang penyanyi skang dh berjinak2 dlm pengurusan dn bizness..dh ada syarikat sendiri..bukan aku sanjung dia..cuma menjadikan satu iktibar untuk aku berusaha capai kecemerlangan..di mana ada kemahuan sentiasa ada jalan..kalo takde..cari jalan..pasti jumpa...dan satu lagi aku suka masa dia nyanyi..menyanyi sambil senyum..susah nk buat tuh..penyanyi lain sampai nk terkeluar ank tekak menjerit..tapi dia cool jer bila nyanyi even nada tinggi pun..mmg best la..okla kpd siti..semoga berbahagia la..adios..!
Wednesday June 28, 2006 - 11:54pm

UBAT
dilla menyapa ayu "ayu demam lagi?.."
"mmm.." ayu menjawab keletihan..sambil tangannya menyapu hidung yg sudah kemerah-merahan itu..
"ayu kena makan ubat tau, nanti dilla buatkan bubur untuk ayu yek.." dilla menawarkan perkhidmatannya...
"terima kasih dilla, kerana amik berat pasal ayu.." ucap ayu dalam sebak.
"kita kan kawan, sapa lagi nak jaga ayu kalo bukan dilla..dah..bangun mandi..pastu kita makan dan ayu kena telan ubat lak..ok" nasihat dilla.. "ok..." jawab ayu sambil tersenyum..

Wednesday June 21, 2006 - 07:21pm

KATAK HIJAU..
best pulak buat blog nih yek..yer la syok sendiri..tulis la apa nak tulis..suka hati..bebas buat apa saja.. harini aku nak citer pasal apa ek..? mmm...pasal katak..macam gambar atas tu..tapi nk citer pasal ape..aku tak suka katak.. heheh...oh ya...bila tengok katak tu teringat plak aku citer 'ali setan'..asmida dapat hadiah seekor katak dari ali...hahah... memang best citer tu..aku suka sangat..tengok berulang kali tak jemu..cuma kalo diikutkan ogy kat situ terlalu keletah.. or org ganu kata gelenyar la..tapi itu yg membuatkan filem tu meletup. skang sume dh berubah, dua2 pelakon filem ini masing2 telah menunjukkan perubahan. dua2 menjadi alim..sorang berjubah dan berserban, sorang lagi dah bertudung.. ok la tu.. at least dua2 berubah ke arah kebaikan..aku un sama..masih mencuba dan terus mencuba jadi yang terbaik...okla aku nk berpantun sket...2,3 katak melompat, mana nak sama si katak hijau, 2,3,4,5,6,7,8,9...aku blah dulu...heheh
Monday June 19, 2006 - 07:33pm

KEPENTINGAN
sejauh mana anda menganggap pentingnya pasangan anda? seseorang yg penting dlm hidup anda sudah pasti anda akan mengambil tahu kehidupan si dia, selok belok si dia..dari hujung rambut hingga ke hujung kaki..untuk menunjukkan tanda si dia telah berakhta di hati..

contohnya sebelum sesebuah perkenalan tu, anda mesti nk tau salah silah keluarganya..siapa ayahnya..emaknya..adik-beradiknya..then baru bermula perkenalan untuk mengetahui isi hati masing2..tarikh2 penting seperti harijadi, tarikh perkenalan dll amat penting bagi si gadis..dan si jejaka harus mengambil tau itu semua..sebab itu adalah satu penghargaan bagi si gadis..

dalam perhubungan, si jejaka hendaklah memahami kehendak, perangai si gadis dan begitu la sebaliknya.. barulah sesuatu hubungan itu menjadi indah dan bahagia. bila saling memahami..segala masalah dapat diatasi bersama..yang paling penting apabila masing2 saling hormat- menghormati dan jujur antara satu sama lain..

perkenalan itu haruslah dibaja dengan kasih sayang dan kepercayaan..berusaha untuk bersatu..barulah sesebuah perkenalan itu amat bermakna..untuk masa depan dan bukan sekadar main2 atau melepaskan batuk di tangga sahaja ataupun hanya mengikut trend zaman sekarang untuk memiliki pasangan..sekadar untuk merasa zaman bercinta..

dan selebihnya setiap pasangan haruslah redha dengan qada' dan qadar allah..bila ditentukan pasangan itulah jodohnya.. alhamdulillah..namun kalau tidak, mungkin itu adalah salah satu ujian buat mereka dan mungkin mereka akan jumpa pasangan yang jauh lebih baik daripada sebelumnya..sekarang ni banyak berlaku kejadian yang kadang2 tak masuk akal..si gadis dah tau perangai sebenar jejaka yang mungkin dikategorikan tak patut, namun masih menagih sayang padanya..contohnya si jejaka kaki pukul, panas baran, penagih, kaki penipu, kaki botol, kaki perempuan dll..namun si gadis masih lagi menjadi kekasih setia yang akhirnya memudaratkan diri sendiri..itu mungkin benar kata orang "cinta itu buta"..memang buta pun kalo benda seteruk itu yang berlaku masih tak sedar..entahla...tetiba plak aku bercerita pasal ni kan..mm..sekadar coretan ...
Sunday June 18, 2006 - 07:00pm (PDT)

BEST
abg best..burger abg best...
sebest namanya...memang best la...
sape nk rasa kebestannya...
kena la jadi best dulu..hahah
then pegi ke gerai abg best tu..
minta burger best satu..dua ke..tiga ke...
then bayar la beb..baru best... best..! best...! best..!

Wednesday June 14, 2006 - 03:23am


KELAHIRAN
penah tengok wanita mengandung? susah jugak bila aku nengok seorang wanita yang tengah sarat.. susah tul dia nk bawak perut yg membuyut tu.. sukar sungguh.. everything buat untuk berdua...makan, minum semuanya lah.. dan masa tu macam2 alahan yg dia dapat...loya, muntah, takleh bau itu, takleh ini... asyik pening jer.. penat... lelah... sakit badan... tapi akhirnya bila bayi tu lihat dunia... wah... seronok tak terkata.. bersyukur sangat2.. lagi2 kalo bayi tu secomel gambar kt atas tuh... pandai berkata2 lak tu.. heheh... 'isyk.. terasa aku plak yang mengandung
Wednesday June 14, 2006 - 03:09am


LUKA DILUKAI
mm...kalo dh terluka susah nk ubat..kan..
kalo pun sembuh..lukanya tetap ada..
menjadi parut..tak hilang lak tu..
sakitnya mungkin hilang..tapi kesan nya tetap wujud..
dan ianya masih berlegar di kepala..
teringat macamane kejadian tu leh berlaku..
kalo kaki terkena kaca..berdarah...
salah kaki aku ke.. atau kaca tu yg salah..?
memang kaki tu salah la..watpe pegi pijak kaca..
salah sendiri la kan...
tapi kadang2 orang tak pernah pikir
kenapa kaca tu leh berada di tengah laman ??????????

Wednesday June 14, 2006 - 02:09am


SEROJA
mari menyusun seroja bunga seroja
hiasan sanggul remaja putri remaja
rupa yang elok dimanja jangan dimanja
pujalah ia oh saja sekadar saja
mengapa kau bermenung oh adik berhati bingung

janganlah engkau percaya dengan asmara
sekarang bukan bermenung zaman termenung

mari bersama oh sayang memetik bunga
Tuesday June 13, 2006 - 09:45pm


POKOK

pokok...
cantik sungguh...
megah berdiri...
dihiasi dengan bunganya..
tapi mana buahnya???

Tuesday June 13, 2006 - 09:34pm
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com