08 Jun 2009

JULY 2006 - Yahoo!360

ISLAM

apa makna islam sebenarnya ek?..sebab aku tengok skang ni org islam sama je dgn yg bukan islam..kdg2 lagi teruk..manusia zaman sekarang..tak ubah seperti binatang.. menzalimi tak kira siapa sahaja..aku sedih dn kesian tengok org yg dizalimi bermandi darah..mayat bergelimpangan di atas jalan..dahsyat..aku sampai takleh tengok gmbar2 yg disiarkan di akhbar..nk pitam n muntah tengok darah..tu baru aku tengok atas kertas..macamane la kalo aku tengok dengan mata kepala sendiri..silap2 aku mati sebab tengok org mati..camne tuh? islam tu mempunyai banyak makna yg tersirat..bagi aku...islam tu...
i= ikut kitabullah dan
s= sunnah rasul Nya supaya
l= lampaui pelbagai zaman pun
a= akan terus ke jalan yg benar
m=meskipun banyak penghalang

Monday July 31, 2006 - 02:07am

LAWAKSS..
HEHEH...aku rasa cam lawak plak..bila pikirkan pasal diri aku sendiri..entah.. kadang2 keanak-anakan pun ada gak...ambil berat sangat sesuatu yg kecik..bak kata, yg kecik pun nk dibesar2kan...tapi aku rasa aku better then before, sebab dulu aku penah gi pasar..n terjumpe sesorang yg suka gi pasar...then dia bagi wang perak kt aku.....berguna tul wang perak tu.. aku guna sampai skang..dan sampai bila2...harga dia takkan turun..percayalah..dan akan naik.. naik.. naik... sampai berada di puncak...macam AF..'menuju puncak'...

HEHE...dulu aku tak tau pun aku ni kategori orang yg mana..nak kata baik tak jugak, tapi jahat tak jugak...cuma yg pasti, skang yang mana aku tau salah aku dah perbetul, 'atur langkah, kubersabar, kuperbetul'...macam lagu Amy Mastura skang ni kt radio..so skang meniti di titian yg benar..usaha gigih supaya tak jatuh dari titi yg kecik tu..betul..sungguh kecik..salah sikit pasti jatuh dalam gaung.. dalam..aku taknak wei..'sambutlah tanganku kawan aku takut tenggelam..' kata amy search..haritu Farhan AF nyanyi...

HEH...jelek jugak bila aku imbau kembali perangai aku dulu..isyhhkk..taknak aku going back...tak nak...tak nak..nasib baik ada yg sudi hulur tangan bagi bantuan..n kasi basuh sekali..guna sabun fab n clorox...kalo tak selama-lama la aku dok dalam gelap..tak nampak pun...baju aku pakai tu kotor ke, bersih ker, busuk ker, compang-samping ker..cuma yg pasti skang ni yg kotor dh dibersihkan, yang busuk dh diwangikan, yang compang dah ditampal.. cuma nak kasi cantik jer lagi...taknak jahitan baju tu merekah..

HE...so skang apa yg perlu buat, tinggalkan perangai2 yg lama, bina hidup baru dengan azam baru, tujuan baru, matlamat baru...semua nya baru..macam kelahiran baru...the new one...a brand new..'a new day has come'...kata celine deon...dah nama baru sume yg lama kena tinggalkan ler..termasuk pakwe lama...heheh..ada pakwe ke aku ni?..

H..hari masih malam beb..aku kalo malam ni takut sikit, yerla kalo hantu pun kuar waktu malam kan..waktu malam sunyi sepi sket, bunyi cengkerik pun dh nk lari..so kalo taknak malam lama sangat, kalo takut nk tido..takut mimpi jumpe hantu ker..bangun la.. berjaga.. buatla keje apa yg patut dilakukan..ha solat hajat ker...solat banyak2 ek...supaya cepat siang.. bila dh sibuk buat keje/solat tak sedar pun hari siang kan..bila dah siang, senang nk wat apa2 pun, dah terang benderang..hantu pun dh lari..cuma yg ada hantu/setan dalam diri jer...itu sendiri mau ingat aaa...
Wednesday July 26, 2006 - 07:27pm

TOUGH WOMAN

Mmmm...sape kata pompuan lemah ..?
pompuan pun tau nk bertumbuk tau..
tunggu masa jer...nk tunjukkan kekuatan...
m...zaman dulu aku pun penah belajar taekwando..
tali pinggang biru...best giler bila dapat tumbuk orang kan..
berminat gak nk boxing nih...macam best jer

Tuesday July 25, 2006 - 08:19pm

I'M SICK OF IT

LELAKI SEMUA SAMA..
TAK PENAH CUKUP DGN SATU...
TAK PENAH NAK HARGAI APA YG ADA..
TAK PENAH TAU NK BERSYUKUR..
SENTIASA MAHUKAN YG LEBIH...
AKU DH BOSAN..JELEK..
LU BOLE BLAH LAA...
Tuesday July 25, 2006 - 07:37pm

TIADA LAGI RAHSIA..
KUALA LUMPUR 17 Julai – Penyanyi nombor satu negara, Siti Nurhaliza Tarudin, 27, dan Datuk Khalid Mohamed Jiwa atau Datuk K, 47, akhirnya menamatkan teka-teki mengenai hubungan mereka apabila kedua-duanya mengumumkan tarikh pertunangan dan pernikahan serentak pada Isnin, 21 Ogos ini di Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta di sini.
Majlis persandingan pula akan berlangsung seminggu kemudian iaitu pada 28 Ogos di Exhibition Hall, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC).
Pasangan itu akan turut diraikan di rumah pengantin perempuan di Kuala Lipis, Pahang pada Ahad, 3 September ini.
“Biarlah perkara-perkara yang membuatkan Siti tertarik kepada Datuk Khalid menjadi rahsia. Namun salah satu daripadanya yang boleh Siti kongsi bersama dengan anda semua adalah kasih sayang beliau terhadap empat anaknya, itu yang membuatkan Siti kagum. Siti perlu memberikan kasih sayang terbaik, tidak ada bezanya. Insya-Allah, insya-Allah,’’ ujar beliau.
Datuk K pula ketika diajukan soalan serupa, secara ringkas berkata, ‘‘Siti Nurhaliza adalah seorang yang istimewa’’.
Bagi menjayakan majlis bersejarah itu nanti, Datuk Raja Rezza Shah dari Nusantara Gems Sdn. Bhd. telah dilantik sebagai perunding perkahwinan. Siti Nurhaliza akan mengenakan gaun pengantin rekaan pereka fesyen tempatan seperti Radzuan Radzwill, Michael Ong, Khoon Hooi, Embun dan Anna Avanti dari Indonesia dan akan disolek oleh juru andam tempatan popular, Nurul Shukur dan Mia dari Indonesia.
Monday July 17, 2006 - 09:26pm

DEALOVA
Aku ingin menjadi mimpi indah dalam tidurmu Aku ingin menjadi sesuatu yang mungkin bisa kau rindu Karena langkah merapuh tanpa dirimu Karena hati telah letih Aku ingin menjadi sesuatu yang selalu bisa kau sentuh Aku ingin kau tahu bahwa ku selalu memujamu Tanpamu sepinya waktu merantai hati Oh…….. Bayangmu seakan-akan ………… Kau seperti nyanyian dalam hatiku Yang memanggil rinduku padamu oh……….. Kau seperti udara yang kuhela kau selalu ada Hanya dirimu yang bisa membuatku tenang Tanpa dirimu aku merasa hilang dan sepi Kau seperti nyanyian dalam hatiku Yang memanggil rinduku padamu Oh ………. Kau seperti udara yang kuhela Kau selalu ada, selalu ada, dan selalu ada Yang selalu ada dan selalu ada ……
Sunday July 16, 2006 - 11:06pm
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com