17 Jun 2009

Ira kena sedut gas

Sebelum ni Ira asyik batuk tau..bila dia bernafas ada keluar bunyi..(mcm ornag asma tu..). Aku biasa sangat dengar bunyi tuh sebab 2 org kakakku menghidap asma (dorang kena pakai ubat sedut yg mcm pistol tu, mcm pistol?..hee..) so haritu..01.06.09 aku gi hantar dia ke Hospital Swasta An-Nur, Bangi (hospital yg aku selalu check up waktu pregnant dulu)..masa tu doc kata paru2 dia ada gangguan, so perlu sedut gas..so pegila bilik belakang tu.. nampak jek tong gas tu..huhuhu...tu dia.. tong gas yg paling besar.. siap ada tiub panjang n ada pelekap muka ...start jek dia on gas tu..Ira dh mula menangis.. then nurse tu tekupkan kt muka dia.. meraung2 dia.. terkejut kot..sampai nurse tu stop kejap.. aku pujuk2 dia..dia berhenti nangis.. tapi yg kelakar kan.. dia tenung tajam kt nurse tu, marah kot...n bila sambung sedut, dia sambung meraung lagi..sampai serak2 suara.. last2 dia terlena..heeee..kelakar sangat. tapi cuak jugak sebab tak pernah aku dengar dia meraung mcm tuh. Balik umah aku terus bagi ubat yg doc kasi..ikut aturan dia. Alhamdulillah batuk dia beransur pulih..

Then aku ada la berborak dgn my fren, Ros..rupanya anak dia kena benda yg sama. Kena sedut gas jugak, cuma anak dia lagi teruk sebab lepas tu anak dia takleh bernafas, takleh nk tido malam sampai masuk wad..masukkan tiub dlm hidung tu untuk keluarkan lendir...kesian.. Tengok doc masukkan tiub kt org dewasa pun kita dh kesian, apatah lagi kt baby.. semoga baby Ros bertambah sihat yek..
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com