10 Julai 2009

Makanan IRA



STAGE 1 : NESTLÉ® Infant Cereal Rice & Milk help your child move from a milk-only diet to one that includes solid food with the least discomfort. - makanan pertama Ira semasa berumur 5 bulan lebih. pertama kali aku bagi guna botol, bancuh mcm susu..ok la memula.. then aku try plak guna sudu..yg ni kelakar.. dia tak pandai pakai sudu... pengalaman manis bersama..perasa ni 1 tin jek aku beli.. kemudian aku bertukar ke :

STAGE 1 : NESTLÉ® Infant Cereal Brown Rice is suitable for your child’s first taste of solid food as it is made from grains that are least likely to trigger an allergy. - aku try plak beras merah ni. referring to Kak Jah n kawannya, beras merah ni sedap n bau wangi. so aku try la, tp Ira kurang sket nk makan (cikgu taska yg ckp la), tp time mkn dengan aku.. ok saja, aku suap dia ngaap!!... masa ni Ira dh pandai makan dgn sudu. habis perasa ni aku beli yg refill plak.. jimat sket. masa aku gi supermarket tu rupa2nya mcm2 perasa ada, so aku pilih yg ni plak :

STAGE 2 : NESTLÉ® Rice & Mixed Fruits Infant Cereal introduces the yummy tastes of apples, bananas and oranges to your child. Ni makanan perasa yg ketiga. Yang ni dia suka the most. sangat sedap bila dia makan. aku pun penah rasa, memang ada rasa manis2 sket.. yerla buah-buahan. makanan ni dh stage 2 means makanan utk bayi 6 months n above. so sesuai utk Ira. diapun nk jugak rasa yg manis2 kan.. setakat ni dh 2 kotak aku beli yg ni. then aku nk try perasa lain, so this is my choice :
STAGE 2 :NESTLE® Rice & Mixed Vegetables contains spinach, pumpkin and carrots for your child to discover. Aku nak ajar Ira ni makan sayur dari kecik. First day aku hantar makanan ni kt taska, again cikgu taska kata Ira makan sikit sangat, n muntah2.. ek?..so aku bawak balik. Oleh kerana cikgu kata Ira makan sikit, aku bagilah makan bila balik rumah, dia pun merengek2 minta nk makan. Aku bagi makan, ok jek.. siap tambah lagi. Aku ingat anak aku ni, kena Ummi dia yg suapkan la..ok jek perasa apa2 pun. anak Ummi..heee.. so takpela, kt taska aku bagi yg buah2an tu, kt umah kita makan sayur.. yg kelakar, dia berak kan.. poo dia tu berbintik2 hijau mcm makanan yg dia makan..heee..
lepas ni nk makan perasa apa plak ek?..yg mana satu, pilihan kalbu..
STAGE 1 (6+ months):
NESTLÉ® Infant Cereal Rice
NESTLÉ® Infant Cereal Rice & Soya
NESTLÉ® Infant Cereal Rice with Apple & Cranberry
STAGE 2 (6+ months ):
NESTLÉ® Infant Cereal Oats with Prunes
STAGE 3 (8+ months) :
NESTLÉ® Infant Cereal Rice & Chicken
NESTLÉ® Infant Cereal Brown Rice with Yogurt & Raspberry
STAGE 4 (12+ months):
NESTLÉ® Infant Cereal Honey Joy
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com