30 Julai 2009

Ketaku pancit..huhu

Semalam... aku dapat call dari bengkel Wei Chung, Rinching Tengah, Semenyih. Bengkel ni settlekan kes kancil aku dulu yg kena langgar.. dia cal bagitau yg ada cek untuk aku. RM90.. alhamdulillah, rezeki aku.. oleh kerana dh tak sempat petang tu so aku plan pegi besok pagi jek..

Pagini.. aku gi la cari bengkel dia, sebab sebelum ni aku tak pegi pun, hubby aku jek.. senang jek cari, tak sesat pun, hudan kan ada.. cuma aku terlepas sikit jek.. dh sampai tu, aku kena tunggu plak sebab cina tu lum sampai lagi. tunggu punya tunggu sempat la aku memerut kat situ.. heheh... then akhirnya dapatla cek tu.. so lepas ni gi bank in jek la..



Aku pun nk balik la. Masa aku buat U-turn keta nk keluar, aku terasa tayar aku terpijak something. tp takdela aku gi tengok, mungkin terpijak batu jek kot.. so aku teruskan perjalanan.. dlm 500m ke depan, tiba-tiba aku terdengar bunyi yg pelik.. lain macam plak bunyi nih.. sambil aku berpikir tu, aku masih lagi drive.. tapi bunyi makin teruk, aku amik keputusan stop jek.. aku berhenti kt kawasan yg ok sket..bila aku kuar, sah tayar keta pancit.. huhu.. tadi masa kt bengkel tak nak pancit.. hadoyai.. dhla panas terik, minyak plak takde.. mmg aku plan nk isi minyak, depan tu jek.. haiyaa.. aku stop betul2 seberang jalan Tesco Semenyih tu.. terus aku call cina tadi mintak tolong, tapi dia kata takde org.. sume ada kerja. aku report la kt hubby, dia kata kalo tak settle dgn cina tu, dia dtg.. then aku call balik cina tu, dia kata nt ada org dtg. otw katanya. Alhamdulillah.. bila org tu dtg, dia pam dulu angin keta aku.. so bole drive pegi kt bengkel dia.. dekat area situ jek.. kiranya cina tadi call kawan2 dia la dtg tolong.. so bila dh cek2 tayar tu, adala serpihan paku.. huuhhh.. kena paku rupanya, so tampal.. dh settle, bole jalan.. RM5 jek cost tampal.. first time pengalaman tayar keta saga pancit.. so pengajarannya, dlm gembira ada halangan.. yelah nk dpt cek, tp keta pancit.. tp still untung apa.. cek RM90 - RM5 = baki lagi RM85.. hee
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com