21 Julai 2009

MACAM2 CERITA..

18.07.09 - tanggal Ira cukup 8 bulan.. kami pulang ke kampung Wan, Kuala Pilah.. ada kenduri arwah.. so malamnya berkampung la kami sekeluarga.. yg mencabarnya kul 6 ptg, air dh start takde, beratur panjang la kami amik turn nk mandi, aku dgn tangkasnya dpt mandi jugak akhirnya (potong que rasanya hehe).. Ira awal2 lagi aku dh mandikan.. sgt best tatkala air membasahi tubuh.. sebelum kenduri sebenar, kami kenduri durian.. best gilerzz.. favorite aku tuh, aku kan hantu durian, makan sebanyaknya sampai perut full sesangat.. malamnya tidurla kami bergelimpangan.. heheh.. mcm family aku kt besut gak la

19.07.09 - bangun pagi, mata Ira takleh bukak.. taik mata dia bertempek penuh kt mata, n waktu siang plak sentiasa bertaik mata.. dia sakit mata.. n pagi ni still takde air, hubby aku pulak ada meeting kt PD kul 10, baju tak bergosok sebab iron takde.. tapi Allah permudahkan kerja kami.. meeting hubby ditunda kul 2ptg kt KL oleh sebab2 yg tak dpt dielakkan, so kami ada waktu kelapangan sikit.. then kami amik keputusan pegi mandi kt Ulu Bendul.. ada hikmah jugak air takde kt umah Wan, dapatla aku merasa mandi kt Ulu Bendul tu.. seeejukk.. aku mandikan jugak Ira, tapi sikit2 jek.. sejuuuk tu.. balik2 sume tido keletihan, cuma hubby jek terpaksa gi meeting jugak.. n zura hantarkan Along Zimah naik komuter, dia nk balik umah dia kt PJ.. actually dia tumpang aku balik kampung.

20.07.09 - Isnin pagi ni aku gi Klinik Kesihatan Kajang, checking bulanan Ira untuk bulan ke 8. Berat Ira hanya 6.8kg jek.. 2 bulan lepas 6.1kg.. huhh.. sikit jek naiknya. misi ckp badan dia okay, tp berat dia ni sikit sgt naik, dia suh berikan nasi blend dgn ikan ker, sayur ker, ayam ker, biskut pun dh bole makan.. actually haritu aku ada belikan dia biskut Rusk tu, sedap dia makan.. n lepas ni aku kena bangun awal la siapkan bekal Ira, buat bubur nasi.. kena rajin la sikit kan.. tapi yg tak bestnya aku terlupa bagitau misi tu yg Ira sakit mata, sebabnya masa misi check tu dia tidoo.. habis jek Klinik tu, aku pegi Putrajaya amik IC baru aku.. Wahh.. aku dh ada IC baru.. petangnya plak, kul 5.30ptg aku pegi kt opis hubby, melawat kawan dia yg baru menyambut kelahiran baru.. kt Hospital An Nur, sebelah opis hubby jek.. comel sangat baby girl tu, bakal bernama Zulaikha.. makan mlm kt area bangi tu, then terus balik.. tidooo

21.07.09 - Oleh sebab aku terlupa bagitau misi semalam pasal mata Ira, pagi ni aku kena la gi klinik sebabnya setiap pagi dia bangun takleh bukak mata, bertempek2 taik mata.. kesian plak.. then doc bagi ubat sakit mata, n hubby aku dpt mc jugak sebab dia sakit perut.. (skang tgh layan tv kt umah, jelesnya..) tapi yg tak bestnya, baru kejap tadi cikgu taska cal, bagitau muka Ira dh merah2.. dia ty aku Ira ada alergik ker?.. ubat pagi tadi aku tak berikan, ubat lelah pun tak bagi pagi tadi sebab dh terlambat.. pikir punyer pikir.. akhirnya aku dpt jawapan, lepas pegi klinik tadi aku singgah makan roti telur kt mamak.. masa tu aku ada jugak bagi Ira makan, dlm 3 suap tapi sikit2 jek, hujung jari jek.. tapi telur itulah yg menyebabkan Ira terkena allergi.. resah sangat ni, macam mane la dia.. jap lagi nk rushing balik ni.. aku rasa mmg betul la dia allergi telur, dulu pernah kena sekali, masa tu aku suap sikit jek kek telur, kemudian tang2 tu jugak muka dia bengkak, merah2, mata sepet.. takut sangat masa tu.. muka dia gatal2.. kesian sangat.. skang ni pun jadi lagi.. apalah aku nih.. pelupa betul.. Ira, sorryy yek.. rasa bersalah sangat kt Ira nih.. lainkali Ummi berhati2 k..
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com