31 Ogos 2009

Balik Trg..

hai semua..lama dh aku tak menulis kan.. kalini aku nk citer pengalaman aku balik kampung halaman, Besut Terengganu..

29.08.09 - kul 1.30 pagi (setelah hubby habis meeting daa) aku bertolak dr kajang ke Kg. Baru, nk amik kakak n anak buah aku, dorang balik sekali. Then perjalanan kami bermula kira2 dlm kul 2 pagi. kalini tak tahulah nape, terasa perjalanan tu saaangat laaama. punyer la dh bape kali aku tukar drive ngan hubby, tp tak sampai2.. nasib baikla Ira tak meragam, dia tido jek.. baik anak Ummi nih.. apa yg kelakar nya, kul 4 pagi kami sampai di Raub, so stopla kt 1 kedai tu, nk sahur la nih. tapi oleh kerana mengantuk tahap cipannzz, so kami beramai2 tido dlm keta dulu. masa tu ramaila org tgh bersahur kt kedai tu. tup tup bila kami bukak mata, dh takde orang.. kosong.. kami pun dgn cepat pegi cari tpt duduk n nk order, masa tu dh kul 5 pagi. tapi dgn dukacitanya pelayan tu kata "nasi dh habis".. huhu.. so terpaksala kami order air jek. nasib baik la aku ada bawa bekal makanan buka tadi yg tak makan lagi, cmtu gak ngan k.yam. so kami makan la apa yg ada.. ok jugakla.. kenyang.. then sambung perjalanan.. kami tiba kat Besut dh nk kul 12 tghari. bayangkan perjalanan kalini dlm 10 jam.. fuhh. penat.. balik kami semua terbungkang kepenatan.. hehe... tapi bila time buka pose.. best.. ramai sangat yg ada.. meriah sangat.. dn kenyang sangat...

30.08.09 - pagini kami plan nk gi Kota Bharu.. ingatkan nk gerak pagi, tapi oleh kerana K.Nah n Abg Ripin mencari kunci keta Wish laaama sangat.. sudahnya kul 11 pagi jugak kami gerak ke Kota Bharu. kami pegi 2 keta. Ini adalah kali pertama aku n hubby plus Ira ke Kota Bharu.. selama aku kawin this is d first time la.. hehe.. sampai kt KB Mall apa lagi shopping sakan la.. first time belanja beli baju anak, sampai rm100 jugakla utk Ira saja.. ish.. ish.. tu sume dh sale tu.. hehe.. dapatla abahnya baju kemeja n slack 1.. Ummi nyer tak sempat beli sebab masa tu dh kul 4 ptg lebih dah. nk kena balik la, nk masak lagi kan.. so Ummi terpaksala batalkan niat nk beli baju raya. 1 keta terus balik n masak, tapi aku kena gi beli kuih2 plak.. so aku pegi kt pasar Ramadhan Kg. Raja.. kt sana mcm2 ada, besar tempatnya dn meriah.. then balik buka pose ramai2 lagi..

31.08.09 - merdeka day!.. tapi aku terpaksa balik Kajang dah. cuti dh habis. tapi before balik tu sempat lagi aku gi shopping baju kt pasar tani.. dapatla 1 t shirt n 1 blaus.. bukan baju raya jugak.. takpela, lainkali la.. so kami bertolak balik kul 12 tghari... bukak pose kt Raub jugak. ingatkan nk pekena lauk ikan patin masak gulai tempoyak, tp kedai tu tutup. so pilih jekla kedai sebelah dia tu. tp okla, tomyam dia layan jugak.. then, aku dgn laloknya tido sepanjang2 jalan.. hujan lebat sangat, tu yg tutup jek mata tu. aku tukar drive sekali jek ngan hubby.. dh settle hantar K. Yam n Itie, kami balik terus.. sampai Kajang tepat kul 12 malam. terus kami tertido kepenatan dn keletihan kt luar jek.. pagi ni terasa maaalas sangat nk dtg kerja.. tp aku dtg jugak sebabnya semalam kan dh cuti.. cukup2la tuh.. hee..

well, sepanjang balik kampung ni, dapatla aku melepas rindu kt mak aku, adik beradik aku n kampung halaman. nt raya kita jumpa lagi yek..


Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com