04 September 2009

demam

ni citer tak best sket..first day puasa kan..aku demam...huhu...masa ni aku kt kampung palong.. tak larat sangat, nk amik Ira pun tak larat.. pandang jekla dia.. aku pakai 2 lapis baju pun tak hilang rasa sejuk.. asyik tidoo jek.. tapi aku still puasa.. bagus tak?.. actly nk merasa puasa sewaktu sakit. tapi Ya Allah tuhan saja yg tahu betapa peritnya aku. asyik tengok jam jek.. detik akhir2 tu maakkaiihh.. dugaan dia.. mcmane la dgn org yg jarang2 makan ek?.. aku berlapar baru sehari.. hhmm.. mmg agak2 nk pengsan dah, nk nangis pun ada.. tp tula degil sangat, hubby aku kata kalo tak larat sangat berbuka la, jgn paksa.. tapi akhirnya aku berjaya puasa jugak first day tu.. besoknya tak puasa.. ihik.. telan ubat utk kebah demam.. alhamdulillah lepas tu aku sihat walafiat...

penahla dulu masa aku dok umah (Kajang la).. aku demam, terus aku telan ubat painkiller, pakai baju berlapis2, bukak kipas kuat2 n tido berselimut. tak sampai 2 jam demam aku kebah.. berpeluh2.. then terus bangun, mandi n siap bole buat kerja rumah lagi.. basuh baju, sapu rumah, basuh pinggan mangkuk.. balun sume.. tp lepas settle kerja rasa nk demam balik (terkejut kot badan nih) n aku rehat drp buat kerja2 rumah.. then ok terus.. tu la citer nya.. punyala risau, yerla kalo aku demam sape nk jaga Ira?.. sebab aku kan dok sorang jek kt umah selain hubby.. tu yg berselimut bagai, nk kebah cepat..hee
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com