16 September 2009

Peristiwa dalam keta

Selasa, 15.09.2009 - pada hari ni aku dapat mc 2 hari.. semalam n harini. sakit mata.. mataku merah sangat.. then pagi nih hubby plak dpt sakit mata jugak.. Ira pun ada nmpak kejangkitannya bila taik mata bertempek kt mata dia.. huhu.. hope kejap jek nih.. itu ok lagi.. citer yg sedih n ngeri sket ni bila waktu ptg, aku n hubby amik Ira kt taska.. mcm biasa kalo hubby bawak keta aku akan pegang Ira kt sebelah. tak guna la car seat dia tuh.. n benda dh nk jadik.. aku just sempat pegang kaki dia jek bila dia bangun n waktu tu jugak badan dia terlentok ke bawah n kepala dia terhantuk kt tepi pintu kereta.. aku ingatkan terhantuk jek.. dia menangis dgn kuatnya.. aku gosok2 jekla kepala dia.. tp bila aku tgok mulut dia peenuuuh darah.. aku mula takut.. nk nangis pun ada.. cepat2 kami ke hospital.. kebetulan dh kt ada area bandar teknologi tu, kami terus ke poliklinik az-zahrah.. darah banyak, penuh kt tisu.. aku risau sangat.. tp bila doc cek, dia kata ok jek.. memang byk budak2 jadi cmni bila dia terhentak.. actually kawasan antara gusi n gigi dia yg terkoyak sket..mmg akan kuar darah baaanyaknya.. nasib baik gigi dia takde apa2.. (skang dh 4 batang.. bakal jadi 6 batang nt..) then doc bg la ubat utk sapu.. doc kata kalo darah berhenti, itu ok.. tp kalo darah tak henti2 kuar, kena jahitla sket.. hhuuuu... takut aku dengar.. tapi alhamdulillah lepas pada tu darah tak kuar lagi, aku letak la ubat tu kt mulut dia.

Khamis, 17.09.09 - kul 5 pagi aku n hubby bangun dgn terkejutnya bila terdengar Ira mennagis dgn kuatnya.. jatuh katil laagi.. adduuhh.. kesian kt anakku.. aku paling takut bila kita tak nampak kejadian tu.. sebab tak tahu cmne dia jatuh, tak tahu mana dia sakit.. masa tu tak nmpak apa2.. tp masa nk gi hantar taska tadi, baru nmpak kepala dia biru.. lepas pada nih taknak tido atas katil dah.. tido bawah sume.. huhuhu
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com