14 Oktober 2009

IRA MAKIN SLIM..

Gambar kt atas ni adalah gmbar sebelum Ira sakit macam2..

Isnin, 4 Okt 2009 - aku gi check up Ira utk bulan ke 10 (dh terlambat sebenarnya dr date yg doc kasi.. hehe).. berat dia maintain jek dgn 2 bulan lepas..6.8kg sahaja.. tak naik tak turun.. graf dia dh masuk line kuning.. means lepas ni mmg kena bg dia mkn banyak2 supaya berat dia bertambah. then aku malas nk masuk opis.. so aku cuti jekla, lagipun bos kt kelate lagi.. hehe.. amik peluang..

Rabu, 7 Okt 2009 - Ira mula makan muntah, makan muntah.. cikgu taska tepon aku bagitau.. risau sangat, sebab dia taknak makan sebab dia tahu bila dia makan, dia akan muntah. Dia pun kurg aktif seperti biasa.. melepek jek. 2 hari berlarutan, then pada 9 Okt 2009, hari Jumaat, aku hntar Ira ke Poliklinik Az Zahrah (yg kt Bndr Teknologi) doc kata mungkin dia keracunan makanan. maybe benda2 yg dia kutip kt lantai. Dengan hubby sekali muntah n cirit birit.. dh terkulai dua2 kt umah.. n aku terpaksa amik cuti nk jaga kedua2nya.. kesian sgt..hubby siap muntah dlm keta tu.. sib baik masa tu aku yg drive.. kalo tak, tak tahula cmne.. mlm tu Along Zimah dtg rumah, aku yg kena amikla sebab abg tak larat.. hubby tido jek ngan Ira. masa balik tu aku singgah KFC, nk try bg Ira makan whipped potato (dia suka sangat).. tp still cmtu jugak, makan muntah.. :-(

2 hari berlalu, Isnin 11 Okt 2009 - aku gi lagi Poliklinik Az Zahrah (sebab doc dh bagtau kalo berlarutan kena masuk hosp, masuk air la..) aku dh cuak dah. tp tiba kt Klinik tu, doc lain yg duty. dia just bg air tenaga n antibiotik jek. dia kata Ira lemah sebab dia tak makan n takde tenaga.. bg minum banyak air. Air kencing dia pekat pun sebab kurg air..

Tapi alhamdulillah semalam Selasa, 13 Okt 2009 - dia dh mula makan banyak mcm biasa, cuma dia jek lagi yg tak aktif mcm selalu. Kira okla, sikit2 la nk baik pun kan.. slow motion.. takkan nk terus sihat.. so hope today dia aktif.. ni la citer Ira nyer.. mcm2 la sakit dia.. ada 4 hari lagi dia dh nk masuk umur 11 bulan. eee.. kejap dh nk masuk 1 tahun yek.. moga cepat2 jalan la yek.. caayangg Ira.. mmuaahh !
Photo Albums at WiddlyTinks.com

Scrapbook at WiddlyTinks.com